söndag 10 april 2011

Vilken härlig...

...helg!

Vilket väder vi har! Synd bara att man inte har ork att ta vara på det och kan börja göra iordning i trädgården. Men tyvärr är jag fortfarande inte helt kurant ännu! Ryktet säger att det tar minst sex veckor innan man är helt återställd, men så länge vill jag absolut inte vara så här! Håll tummarna att jag är ett undantag!

Nu ska jag iallafall ta mig ut och plantera dessa helt fantastiska Ranunklarna som jag köpte igår! Är de inte helt magiska? Även dessa är en av mina absoluta favoritblommor. De ska planteras tillsammans med lite penseér som inhandlades för flera veckor sedan men inte har blivit planterade! De ska stå vid entréetrappan. Jag tycker det är trevlig med en välkomnande entrée, fast nu är den redan ganska trevlig med ett hav av blå scillor som brer ut sig!

Ett tips; idag (eller det började igårkväll) provade jag Kungsörnens mjölmix för kalljästa frukostfrallor (havre). Man rör ihop mjölet med jäst och kallt vatten på kvällen, ställer in bunken i kylen över natten, På morgonen klickar man ut bullarna och gräddar i ugnen (utan jäsning) och vips så har man nybakta frukostbullar. Superenkelt och de var goda också!

Nu ska jag ge mig ut och plantera innan jag åker ut till föräldrarna för att titta på vårt lokala allsvenska fotbollslag ta sig an huliganerna från Stockholm! Jag har själv inte den kanalen som visar matchen, men det blir ju flera flugor i en smäll; dels ett besök hos föräldrarna, man får god fika och förhoppningsvis en spännande underhållande match!

Ha en fortsatt härlig söndag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar