fredag 23 juli 2010

Hallon och choklad!


Fy vad tiden går fort, nu är det fredag igen.!

Jag tyckte att det var någon dag sedan förra inlägget men insåg att det är flera dagar sedan. Här händer fortfarande ingenting, jag vet inte var pyssellusten har tagit vägen, men vila och läsning av böcker är inte helt fel det heller.

Nu är det bara en semestervecka kvar innan allvaret börjar igen! Jag har inget emot att börja jobba igen, men undrar var jag gjort under mina lediga veckor! Så nästa vecka får jag ligga i om jag ska hinna allt som jag planerat *fniss*!

Nu till något roligare! Mina fina, goda hallon är mogna och av den första skörden bakade jag en paj med smuldeg. De flesta kan göra smuldegspaj, det vet jag. Men prova att ha i råsocker och kokosflingor tillsammans med smör, mjöl och havregryn, det blir jättegott. Istället för strösocker på hallonen hackade jag vit choklad och blandade med hallonen. Mums!

Här är receptet:
1,5 dl vardera av råsocker, kokosflingor, havregryn
2,5 dl vetemjöl
200 g smör
Nyp ihop degen. Lägg i valfri fyllning i formen, täck med degen. Grädda i 200 grader i 25 minuter.

Nu ska jag städa mitt badrum för jag har fått (köpt) en ny toalettstol installerad. Mycket snygg och framför allt lättstädad!
Imorgon blir det loppis, hoppas på fynd!
Ha en trevlig helg!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar