onsdag 7 juli 2010

Sommarminnen på burk!

Oj, vad tiden går fort, insåg att jag inte skrivit något på bloggen sedan i fredags.

Men jag har inte glömt er!

Idag har året stora begivenhet börjat i vår lilla stad. Det är den återkommande "Killebomfestivalen" som håller på i fyra dagar. Idag var det krämarmarknad med allt som hör till, från strumpor till stekt sill (oj, det rimmade visst). Det var mycket folk, men jättetrevligt. Jag handlade dock ingenting!
De andra festivaldagarna är fyllda med evenemang, musik, mat och dryck. Och nästan ALLA är där; hemvändare, turister och självklart stadens invånare, både stora och små. Hela staden lever upp!

Ett litet pysseltips; Jag hittade en fin stor gammal syltburk på loppisen för en tia, där har jag börjat samla lite sommarminnen i form av fina snäckor och stenar som jag hittat. Jag ska fylla botten med lite sand men har inte hämtat någon ännu. Då blir det ännu bättre.

Sen är det bara att fylla på efterhand.

I min burk kommer stenar och snäckor bla. från Kivik och England!

Visst är det härligt med de ljumma sommarkvällarna, när man kan sitta ute med tända lyktor och mysa ... och jaga bort envisa mygg förstås!

Ha det gott i sommarvärmen!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar