tisdag 20 juli 2010

Man är ingen ungdom...

...längre!

Igår körde vi, dottern, jag och kära modern, till den stora staden Malmö. Dottern hade äntligen fått en dag ledigt och vi skulle umgås. Vädret var perfekt, lagom varmt och en vind som fläktade lätt!

Men när vi närmade oss eftermiddagen så började jag bli gnällig. Benen och fötterna värkte, trots bra skor. Huvudet sprängde och det började bli allmänt jobbigt. Jag som älskar storstäder och shopping. Jag insåg att jag nog inte är någon ungdom längre, fast jag tror nog att det bara var igår som jag kände mig lite skruttig.

Efter stadsbesöket åkte vi vidare till det stora möbelvaruhuset med de platta paketen. Fast man bestämt att inte handla mer än det nödvändiga, så blev vagnen full. Det var mycket "bra att ha" och annat som var billigt (dock inga värmeljus)!

Så idag har förmiddagen ägnats åt upp-packning av alla shoppingkassarna, de var några stycken. Jag som tyckte att jag inte hittade något i stan! Bland annat köpte jag detta söta bröd-och kakfatet med glaskupa!

Eftermiddagen har jag spenderat i min "enmansberså" (jag ska berätta om den en annan gång) med att läsa lite nya inredningmagasin. Ja, jag vet att jag har ett beroende av sådana *fniss*!

Ni som älskar värmen njut, ni andra (vi finns faktiskt) får hålla ut i skuggan!

Ha en fortsatt bra vecka så hörs vi!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar