lördag 31 juli 2010

Snaps och ...


... marmelad!

Det är inget bra när det är dåligt väder, man gör av med för mycket pengar då!
Igår var jag lite rastlös och körde därför till grannbyn för titta lite i affärer. Men kom hem med en tidningskorg, en ugnsform, en lampskärm, ett par skor, gardiner till jobbet och lite annat smått och gott!

Idag har jag varit på den sedvanliga loppisrundan, men gud vad folk! Jag fick nästan panik och kunde inte koncentrera mig, därför blev det inga fynd idag heller!

Kanske tar vi en loppistur till Österlen imorgon om vädret är bra. Vi får se hur dottern mår eftersom hon ska på fest ikväll *fniss*!

Har plockat mer hallon, det är hur mycket som helst. Häromdagen kokade jag en Nektarin- och hallonmarmelad och idag gjorde jag en hallonsnaps. Ska även göra lite hallonvinäger, men jag hade inte alla ingredienserna hemma, så det blir till att åka och handla.

Båda är väldigt lätta att göra! Recepten hittar ni här! Det är också en trevlig sak att ge bort "istället för en blomma"!


Ha det gott!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar