onsdag 28 juli 2010

På resande...

... fot!

Var på bakluckeloppis förra helgen med dottern som skulle göra reportage åt lokaltidningen. Jag hittade inget av värde, förmodligen hade jag inte ställt in fyndradarn denna dag, men dottern köpte denna gamla resväska för en billig peng.

Ni som följt min blogg har tidigare sett att dottern också har ett intresse av gamla saker. Vi tycker inte alltid om samma saker, men det är väl tur det, så vi inte behöver slåss om prylarna.
Hon gillar bland annat gamla böcker, hattar, resväskor och gamla skrivmaskiner. Det passar jättebra in på hennes rum!

När jag köper gamla saker tänker jag ofta på vad de har varit med om. Vem de tillhört!

Man undrar vem som åkte tåg på 50-talet med denna resväska. Den sista incheckningsetiketten på väskan gäller en tågresa från Växjö till Sölvesborg via Ronneby. Var han försäljare kanske? Eller är det en dam som hälsat på släktingarna? Eller var det någon på väg till sin käresta?

Själv ska jag ge mig ut på en resa i slutet av augusti. Det är bara vår (dottern och jag) årliga sommarresa till Stockholm som blivit lite senarelagd. Fast resväskan får nog stanna hemma. Jag berättar mer när det är dags!

Ha en fortsatt härlig vecka!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar