onsdag 6 oktober 2010

Ett ljus i...

... mörkret!

Idag tycker jag det har varit mörkt och sömnigt hela dagen, så ikväll blir det att tända lite ljus och mysa lite extra så här mitt i veckan!

Ett litet tips; för att göra blockljusen lite roligare och personliga brukar jag sätta fint papper, enfärgat eller något med mönster på, runt ljuset och knyta ett fint band runt om. Vill man kan man bara ta lite band, det gör jättemycket!

Annars har det inte hänt något särskilt. Jo, förresten, igår var jag på Chi-ball! Jag impulsanmälde mig igår och som tur var hölls första passet redan samma kväll, annars hade jag nog hunnit ångra mig!

För er som inte vet vad Chi-ball är, så är det en lättsam, allsidig rörlighetsträning där alla sinnen är med. En blandning av bland annat yoga, pilates, qi gong. Man använder en liten boll som ska stimulera energibanorna. (Vi såg ut som Idlaflickorna *fniss*) Det låter väldigt flummigt men jag tyckte det var ett jättebra träningssätt, som passade mig perfekt. Fast det var lite svårt för man skulle göra allt väldigt långsamt, ni som känner mig vet att jag inte är någon långsam person! Lektionen slutade med djupavslappning vilket var jätteskönt! Och jag har faktiskt träningsvärk idag!

Det var allt för idag!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar