torsdag 14 oktober 2010

Upptäckte att...


...det är torsdag idag!

Vart tog veckans andra dagar vägen? Jag missade till och med att blogga igår som jag brukar, men nu kommer det idag istället!

Just nu händer det inte så mycket,, det är mest jobba, äta och sova! Fast igår blev det ett besök hos frisören, det behövdes. Kändes som om jag hade en ostyrig pälsmössa på huvudet!

Jag plockade också in mina sista tomater och gjorde en väldigt enkel marmelad på dem, den är jättegod framför allt till en god brie eller nybakta scones! Receptet kommer här;

Väg tomaterna, det går givetvis lika bra med köpta, tag lika mycket syltsocker. Kör tomaterna i matberedaren fast inte till mos utan lite bitar (de behöver inte skalas eller kärnas ur). Blanda tomaterna och sockret i en kastrull, tillsätt citronskal och citronsaft efter smak. Koka i 10 minuter och skumma av. Häll den i rena burkar, förvaras i kylen!

Imorgon är det fredagsmys som gäller!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar