fredag 29 oktober 2010

I min rosa...


... värld!

Det går framåt med mitt vardagsrum/matrum, i den ena halvan (matrummet) är nu taket lagat och spacklat och även väggarna är spacklade! Nu ska det bara slipas innan målningen ska påbörjas! Det är därför min värld har blivit rosa, mamma var här och hängde upp gamla lakan för att det inte skulle flyga slipdamm över hela huset och dessa är rosa med oranga streck, hu så hemskt! Men vad står man inte ut med när man vet att det blir något bra i slutändan!

Jag har till nittionio procent bestämt mig för vilken färg jag ska ha och det blir inte rosa *fniss*! Men efter helgen måste jag ha bestämt mig för nästa vecka ska väggarna börja målas. Beslutsångest!

Idag är det fredag och jag bjöd på banoffiepaj på mitt ena jobb för en kär medarbetare jobbade sin sista dag. Jag önskar henne lycka till med flytt och nytt jobb, jag kommer att sakna dig, Maria! Till min förvåning var det ingen som hade ätit eller hört talas om denna godsak innan. Den är ju superenkel att göra fast den kräver lite planering men älskas av både barn och vuxna, så här är receptet!

Ha nu en fin helg alla!

Kram
Susanne

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne!
    Jag förstår av ditt inlägg att du inte gillar rosa. Jag tycker om den färgen, men inte på en vägg. Den färg du väljer kommer nog att bli bra, fast jag kan förstå din beslutsångest. Vilket jobb om det skulle kännas fel när det är klart.
    Trevlig helg Susanne!
    // Tina

    SvaraRadera
  2. Kommer att sakna dig och dina bakverk!! Dig kommer jag ju ha koll på via FB och bloggen....men jag vet inte hur jag ska klara mig utan dina goda kakor!! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tina!
    Jag älskar rosa, men inte på väggarna och inte på gamla lakan!

    SvaraRadera