fredag 1 oktober 2010

Nu är det minsann...


... fredag igen!

Denna veckan försvann i ett nafs, vart dagarna tog vägen vet jag inte! Fast det beror kanske på att jag förutom jobbet har planerat (lekar, sånger och lagat maten m.m) inför den Italienska aftonen som vi hade igår på min ena arbetsplats!

Jag hade hyrt en  stuga i skogen (som en samlingslokal), en genuin timmerstuga med brasa och allt! Kvällen inleddes med att de delades in i olika lag, sen bjöds det på min variant på Belinni, som är en italiensk drink!

Därefter fick de lite uppgifter att lösa medan jag dukade upp maten som bestod av bland annat:
- Italiensk fläskfilé med balsamicosirap och kapris,- Italienskt kallskuret,- Salsa Verde, - Bön- och potatissallad, - Pastasallad, -Ugnsbakade tomater, - Champinjonsallad, - tre sorters marinerade oliver,
- Hemgjorda färskostar, - Foccacia. Till kaffet blev det min hemliga kaka med hallon och vispgrädde!
De sa att det var gott och maten tog slut!

Det sjöngs italienska sånger, och de fick uppdrag att uföra! Alla hade på sig något som hade med Italien att göra, det var allt ifrån maffiabossar till fotbollsspelar3. Det blev många glada skratt och även några tårar! Det var lyckat, tror jag!

Nu har jag det tråkiga kvar, plocka undan allt som jag hade med mig igår!

Ha en härlig fredagskväll, imorgon är det lördag och då blir det lite loppisbesök!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar