torsdag 27 maj 2010

Det är mycket nu!


... ni får ursäkta att det har dröjt mellan inläggen, men det är lite mycket just nu. Eftersom jag bara vill skriva om bra saker på min blogg har jag lite idétorka.

Trots det försöker jag i alla fall njuta av allt som blommar ute nu! Alla mina frukträd blommar och de är helt ljuvliga, särskilt äppelblommorna. Jag har 12 fruktträd så hela trädgården går i rosa och vitt!
På kvällen när det skymmer så är det nästan som om träden är självlysande, det är magiskt. Tyvärr blir det inte så bra på bild så ni får nöja er med lite äppelblommor i dagsljus istället.

Syrenerna börjar också slå ut, de är så härliga att ta in och så luktar det gott också! Tyvärr står de inte så länge inne men här är ett par tips för att de ska hålla längre:

- ta bort bladen från kvistarna, vill du har grönt i buketten sätt i andra bladrika kvistar.

- ge kvistarna en lång snittyta med en vass kniv.

- ställ dem i ljummet vatten, och byt vatten ofta, gärna varje dag.
Ha en fortsatt bra torsdag, så hörs vi i helgen!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar