lördag 29 maj 2010

Det börjar ...

...likna något!

Igår var jag och köpte lite uteblommor (i ösregnet) till min veranda och terrass Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ännu, så det får bli lite inköp efter hand.


Jag köpte en jättefin ampel med två olika växter i, som jag planterade i en urna som jag fullkomligt älskar. Den ena blomman är en petunia, som jag egentligen avskyr. Men den ser inte riktigt ut som en petunia, utan mer som en liten ros. Det blev i alla fall jättefint, tycker jag!


Det inhandlades även lite andra växter, som dock inte har blivit planterade ännu. Jag väntar på bättre väder fastän solen nu skiner. Men så fort jag ska gå ut börjar det regna!

Idag besökte jag vårt lokala loppis och fyndade ännu en korgstol för endast 50,-. Det kallar jag fynd!

Det var även lite jippon i vår lilla stad idag, det var bland annat Musikskolans dag, med uppträde av olika slag, både små och stora, söta barn som tutade och spelade fiol, samt sjöng lite körsång.

Nu har jag precis gjort en pizzadeg som står på jäsning; ikväll blir det italienskt för hela slanten, även vinet!

Ha en riktigt skön fortsättning på helgen!
Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar