söndag 23 maj 2010

Glad i hatten!

... och glad utan hatten med! (dotterns citat)

Jag älskar hattar av alla de slag. Tyvärr är jag ingen person som klär i hatt, till mitt stora förtret!

Därför får jag använda dem i inredningen. Dessa två hattar har min dotter fått (jag lånar dem) av sina farföräldrar. De är gamla och äkta och kom i sina originalkartonger. De pryder klädskåpet i vår hall. De ligger på en gammal väska som jag hittade på föräldrarnas vind. Den tillhör nog egentligen min syster men jag "lånar" den också.

Jag använder även andra klädesplagg som dekoration i mitt hem! Ett par gamla skor är jättefint att ha framme. En sjal lite slarvigt slängd över en stol, en vacker klänning på en galge i sovrummet...

Nu mina vänner, är jag färdig med verandan, äntligen! Ja, inte riktigt men nu är den skurad från topp till tå, alla möbler är tvättade, dynor och kuddar har plockats fram. Det luktar så gott av såpan, så nu kan vi sitta där på riktigt! Nu ska det bara sys gardiner och dynöverdrag, fixa lite fler blommor och annan dekoration innan jag visar resultatet. Jag har lite beslutsågest när det gäller färg på dynorna!

Sen är det dags för vin och skvallerkväll! (väntar bara på lite kvällsvärme)

Ett stort tack till min älskade föräldrar som hjälpte mig! Dottern hade varit på fest, så henne hade jag ingen hjälp av *fniss*.

Ha det gott!

Susanne










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar