onsdag 5 maj 2010

Kudd...

...krig!

Fastän det inte är någon vidare värme ute vill man ändå känna att försommaren är på väg, och ett enkelt sätt att förändra är att byta lite kuddar!

Jag har plockat bort mina mörka kuddar med falskt broderi på. Jag älskar de här kuddarna, men de känns de lite mörka och murriga just nu, så de får gå i ide ett tag. Istället för att brodera på dessa kuddar har jag målat/ritat mönstret med en textilpenna i silvergrått. Det blev jättebra tycker jag.

Men nu ska de bytas ut mot…


… lite ljusare kuddar. På dessa kuddar, som är sydda av vanlig vit lakansväv, har jag strukit på bilder som jag själv skrivit ut på ett specialpapper. De är inte nya, och jag har lite idéer på andra, men de får duga så länge.

Nu ska jag måla min nya tavellist. Jag ska använda mig av en målningsteknik som jag inte provat innan. Jag visar resultat en annan gång och hur förklarar hur jag gjorde, om det blir bra *fniss*.

Ha en fortsatt bra vecka, och tack för ni har tittat in!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar