tisdag 11 maj 2010

Igår firade...


... jag födelsedag!

Det var ingen födelsedag som jag egentligen ville fira, fast det är alltid roligt när man blir uppmärksammad.

Av mina kära föräldrar fick jag dessa underbara utemöbler som jag länge önskat mig. Det roliga var att de hade varit hemma under dagen och satt upp dem, men jag hade inte märkt något när jag kom hem från jobbet så när de kom på kvällen med en söt pelargon som skulle vara till utemöblerna fattade jag ingenting. Jag blev både överraskad och mycket glad!
Min kära Dotter hade också flera paket till mig; en inredningsbok (som jag önskat mig), jättefina vinglas, te och choklad och en tripp till London i höst *jippi*. Vilken underbar och fantalastisk dotter jag har!

Kvällen firades med Föräldrar och Dotter, vi åt en väldigt god på middag med lite vin, fastän det var måndag. Jag bjöd på helstekt fläskfilé, egengjorda gratinerade potatisbollar med rostad mandel och en jättegod sparrissås. Till kaffet blev det en rabarberkaka med vit choklad.

Denna kaka bjöd jag även mina kära kollegor på jobbet på, den togs emot med stor förtjusning och många ville har receptet. Så här är det! Servera den som dessert med ett gott dessertvin till eller som en god kaka till kaffet.

Ha det gott, vi hörs!

Susanne

1 kommentar:

  1. Nu vet jag vad jag ska spara mina pengar till, vill med ha sånna utemöbler, ska bara bli fint här hemma först. Så mysigt du och E kommer ha i dom i sommar /Hanna

    SvaraRadera