lördag 8 maj 2010

Jag har varit...


... på utflykt!

Efter tips från en kollega begav vi (jag, dotter och mor) oss iväg till Tages i Söndraby. Nej, det är inte en man i sina bästa år, utan en liten butik på landet. Och då menar jag landet!

Hos Maria (jag tror hon heter så) som är en mycket trevlig butiksinnehavare hittar man heminredning, blommor, både snittblommor och krukväxter, samt konst och smycken.

Butiken ligger i källaren i hennes hus, den var inte så stor men jättemysig med mörka stenväggar, djupa fönsternicher och små vrår, allt inrett i gammal stil. Det som såldes gick i den lantliga stilen; där fanns trådkorgar, glasklockor, muggar, doftande tvålar, fina krukor och helt underbara järnkrukor. Och en hel del annat smått och gott. Ville ha allt!

Hon säljer också snittblommor väldigt billigt. Jag kunde inte motstå en vit, ljuvligt doftande lövkoja, så nu luktar det vår hemma iallafall.

Det fanns även uteblommor som lavendel i olika former (bla en pyramidformad), hortensior, vit afrikansk lilja och mycket mer.

Jag köpte väskan på bilden och en paket servetter som ska användas till annat än att torka sig med. Men som sagt det fanns mycket jag ville ha.

Det blir garanterat fler besök. Nästa gång tar jag kameran med mig så ni får se bilder på butiken också!

Ha en fortsatt skön helg!

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar