onsdag 7 april 2010

En dåres anteckningar...


… är namnet på en drink!

Min syster kommenterade att jag hade delat med mig drinkrecept från 80-talet i ett tidigare inlägg, som hon dissade totalt (min tanke med dessa var att de innehöll ingredienser som man hade hemma).

Vad är det för fel på 80-talet förresten? I mina ögon ett alldeles förträffligt årtionde!

Livet lekte, Gyllene Tider regerade, axelvaddar och pastellfärger var ett måste. Liksom de små pumpsen i glada färger som användes till ALLT.

Gyllene Tider var jag och dansade till live många gånger. Sååå söta, då!

På den tiden (jag låter som en pensionär) gick man ut och dansade till liveband, och det var ofta kända och populära band som spelade. Det var tider det!

Men tillbaka till nutiden och drinkarna. För att min syster inte ska behöva skämmas för mig finns det här ett recept på en alldeles förträfflig vårdrink för att fira dess ankomst med. VÅREN alltså, men har man annat att fira går det också bra.

Alla ingredienserna finns kanske inte hemma, men ni har ju ett par dagar på er innan helgen att skaffa dem!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

1 kommentar: