söndag 18 april 2010

Från Mitt Kök...

...heter min blogg!


Varför blev det så? Att hitta på namn på en blogg som handlar om lite allt möjligt är inte lätt. Men...

Mitt kök är inte stort och det är inte heller renoverat på 17 år, men det fungerar alldeles utmärkt och jag trivs med det som det är. Visst vill man väl ha nytt, men mitt kök passar mig med sin lantliga, vita stil (det är ju modernt nu). Förändrar gör jag genom att byta gardiner, soff- och stolsöverdrag, och matta. Jag har även målat om köksmöblerna. En trevlig blandning av nytt och gammalt ger en hemtrevlig känsla, tycker både jag själv och de som kommer hit!



I mitt kök...

… sitter jag och bläddrar i min kokbokssamling, och med hela köksoffan full med mattidningar finns det mycket att välja på när jag planerar mina middagar och bakning.

... sker det mesta av mitt pyssel och smyckestillverkning. Visst har jag ett hobbyrum i källaren men det agerar mest som förvaringsrum till alla min olika pysselsaker och projekt. Det enda jag gör där nere är att måla tavlor. Det går liksom bättre att pyssla till det i köket!

… skissar jag på mina olika projekt, allt ifrån designa kuddar till trädgårdsplanering.

… sitter ofta min dotter E med sin dator och gör sina högskolearbeten.

… sitter jag och skriver på min blogg!

Som ni ser är det många aktiveter i vårt kök men givetvis fikar och äter vi där också!

Imorgon är det ny vecka, ha det gott och var rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar