onsdag 14 april 2010

Idag känner jag...

... livet i mig!


För att citera en av mina favoriter "Madicken". Detta säger hon en härlig vårmorgon när solen skiner och fåglarna sjunger.

Så, idag känner jag livet i mig! Trots en intensiv start på veckan med både tandläkar- och läkarbesök och mycket att göra på jobbet.

Solen skiner, kvällarna är långa, vitsippsbacken har börjat lysa vit och träden har stora knoppar. Nu kan man verkligen känna att den är här på riktigt, VÅREN! Den enda nackdelen när solen skiner in är att man ser dammet och de smutsiga fönstren. Får väl ta ett tag i helgen, men det är så mycket annat som lockar.

Idag har jag hämtat mina nya pelargonsticklingar på posten. Det är både doft-, rosen-och andra speciella pelargoner samt gula till min mamma. Så nu ska jag plantera dessa små dyrgripar och skriva fina etiketter. Jag återkommer med sorter, resultat och bilder senare!

Ha en fortsatt bra vecka och njuuut!


Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar