måndag 5 april 2010

Min filosofi...


… när det gäller inredning är ljust och lantligt med inslag av den danska och franska stilen. Lite shabby chic med blandningen gammalt och nytt. Jag gillar det för att det är ljust och ombonat.
Men utan alltför romatiskt rysch-pysch!


Det roliga är att jag har haft denna stil i många år innan den dök upp i var och varannan tidning. Man behöver inte ha ett gammalt sekelskifteshus för att åstadkomma denna stil, den fungerar både i 60-talsvillan eller i lägenheten, eller som jag, i ett ganska ordinärt hus från 40-talet.

Det är mycket man tager vad man haver, att fixa och måla själv. Jag brukar handla mycket inredningsdetaljer på loppis, som jag sen använder till något helt annat än vad det var tänkt till. Jag brukar också köpa småmöbler som slipas och målas, så det behöver inte bli så dyrt om man inte vill!

Jag tycker även om att göra små arrangemang som lätt kan förändras här och var. De kan bestå av allt från gamla böcker, små askar, fina fat, gamla fotografier m.m. På bilden är det egentligen ett bläckhorm och pennställ som jag brukar dekorera efter årstid eller högtid. Jag kommer att visa fler bilder på olika arrangemang längre fram.

Så framöver kommer jag då och då att komma med lite tips och trix hur jag skapar i mitt hem, allt ifrån arrangemang, tavlor, kuddar, lampskärmar m.m.

Påsken är över, min syster har återvänt till Stockholm och livet återgår till vardagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar